Sunday, September 19

hari rye pertame n kedua

assalamualaikum sumer..today, i would like to talk about my raye's wit my fmly..haha..gedik gle ko ckp mcm nk presenttion englsh pehal ngekk..HAHA..
rye da smggu brlalu..tp aku br nk cter psl rye taon nh kt blog..gle loading aku nh.. tp2..gmba rye da msukkn, just kt blog jew aku lom msukkn..sorie ler..'akak' bz la nyahh...

raye pertame aku beraye brsame fmly..tiap2 taon aku mmg rye ngan fmly aku..taon dpn pown aku rye ngan fmly aku..haha..bongokss.. oke.. pg2 rye mak aku da kjutkn ktowg adkbrdk...siap2 nk p smbhyg rye(laki jewla)..pas smbhyg rye..ktowg salam2..ala yg sempoi2 jew..xda tangisan airmata oke..mintk ampun kt mak ayah, n angah. along aku xda..xblek rye..da siap2, ktowg blek la kg sblh ayah (uma fuang)..

smpy kg..pakcik2 serta makcik2 sibuk da bg wet rye kt ank2 sedare yg terCINTE..aku xcmpur dak2 kcik nh..aku an da beso..gaya mst laen pnye..malu2 nk mntk konon..padahal excited..HAHA..oke..da salam n wet rye pown da dpt, fmly aku ngan fmly fakuduk g brye dlu.. yg laen kne jge uma..kalo owg dtg..xla uma kosong..ktowg brye dkt2 jew..smbil brye, smbil amek gmbo..


* gmba nh aku amek dari blog yana.thanks yana..haha

ckop rye 3 buah uma, msing2 pulang ke ganggang..haha..owg2 laki g semayang jumaat, owg pompuan tidow kt uma..pnt brye an,,hehe..pas jew ayah blek dr smbayang, ayh aku suh siap2..nk g rye kt sblh fmly mak aku plak.
ktowg grk dr uma dlm kol 3lby ar..bwk 2kete..aku,angah,faez n ijah naek 1kete. akak ana,mak n ayah 1kete.
destinasi pertame ktorg adlh uma m.cik jah d KUaLa PILAH. pas mkn mlm, ktowg brtolak ke uma mak long plak kt TEMERLOH..dsbbkn ktowg smpy da tgh mlm, maka..smpy jew tros disorongkn bantal la..tdow time!!

hari rye ke2 plak..:
pas jew siap2..ktowg beraye uma adk brdk mak..g uma mak ngah kt BAHAU plak..jupe la busu n fmly, shima n adkbrdk ny..achit n fmly.. pak andak ta dpt jupe.dy da blek dlu.. pas2 dyowg sibuk2 nk bg wet rye..aku ta mntk taw..dyowg yg bg..aku amek jerk..HEHE..

*mse kt uma achit

*driver kami

*mse kt uma mak ngah..mak ngah msk sdp..

selepas berbual2 mesra ngan sedare2,, fmly ktowg turun mlake plak..g ziarah nenek2 sedare(makcik mak)..
brye pown bkn dyowg ingt pown ank spe..tiap2 taon tny bnde yg same..layan kn jewla..kang kecik aty plk an.. pastu singgah kt JASIN plak(uma persingghan kami)..pas mandy kasi wangi..ktowg blek ke johor blek..
smpy jew uma,,sume mcm mayat..tidow smpy kew pg..

oke..tuh sahaja tok cite hari rye pertama n kedua aku..

*blur kn..haha

2 comments:

  1. hoho
    mcm nk pergi berkhawin plop
    satu rombongan bgmbar o.O

    ReplyDelete
  2. tuh br 2 kuarga,,,
    ad ag tuh,,,tertinggal kt blkg aw..

    ReplyDelete