Friday, September 16

MHS UTem..

helloo....
yeahh!!! alhamdulilah...suda 2 minggu aku kt utem.. wlpon mmg tiap2 minggu aku blk uma, tp aku msh xda mse nk hupdate blog.. kalo online, hanya lihat status kawan2 pastu offline... ttbe arynh aku rajin plak nk cerite pasal kehidupan pertama aku mse Minggu Haluan Siswa sehingga aku masuk ke klus...

4 Sept: hari pendaftaran palajar baru... mak, ayah, akak ana, faezah dan ayed anta aku dan faez g daftar... ktong bwk dua kete..sbb nye, mse daftar aku dan faez berlainan..faez(adk aku) kne dftar kol 8.30am..aku plk kol 10.30am...so, ktowg nek laen2 kete..mak, ayah , akk ana g faez dlu...aku follow 30min later..smpy kt dewan besar Utem tuh, aty aku ase ta sedap... mcm ad bnde jew...tapi aku tahan jew..smpy la aku abs brdaftar kn diri dan dibahagikan kolej... Aku dapat kolej Bunga raya..faez plak dapat kolej Murni... perhh....aku ta sngka yg kolej aku ngan U induk jao glerr... ko byangkan, kolej aku kt bukit beruang, kampus induk plak kt durian tunggal...30min gak arrr kalo nek bus UTem tuh...mmg mnyeksakan mse ary 1st aku dtg..

pas famili aku anta brg2 ktowg, mereka sume blk johor blk coz nk anta faezah plak blk asrama... mmg rusher gler aku ase..lom smpt nk ajak jalan2 round mlake, ayah ckp nk bllk daa... blurrr...
ptg tuh plak, aku kms blik...aq xda roomate br sbb roomate aku tuh aku da knl 3taon mse kt poli..dy mmg kwn aku gak la mse kt poli...dpt plak 1 blk..mmg aku bersyukur sgt2 sbb aku engtkan aku kne dok ngan owg br..dpt la ktowg borak2 smbil bergosip2..hehe...tengah dok bergosip2, aku ttbe terengat kad matrik aku... YA ALLAH... uper2 ny kad matrik aku tercicir..means ilang... gle meroyan kejap aku...aku crik lagi...tp ta jupe..aku cool dlu..masalh kecik bole selesai..(kate dlm ati)

engt ptg tuh nk rehat2, tdo2..tp ta smpt, akak2 fasi(kne panggil akk okehh) da panggil... dyowg suh trun kol 5.00pm bab ktowg da start majils MHS malam tuh..ptotny kol 9.00pm..tp, disebabkn ktowg kne naek BUS UTEM, so kne gerak awal la...da bus nye lem*** glerr...tension aku..taklimat tamat tepat kol 12.00 dan aku smpy ke kolej tepat jam 01.30am....(bengang seyh)

5 Sept: hari kedua MSH bermula kol 9.00am yang dmulai dengan ucapan/ceramah dari PNC dari unit HEPA(hal ehwal pelajar dan alumni)...kmdian smbung ngan ice breaking dan LDK (latihan dlm kumpln)...malam plak ada majlis bersama MPP UTem.. hari ini sme mcm smlm, aku blek kolej tepat kol 01.30am...ngantookkkk oooowwh..

ary ary seterusnya, sme..hanya dibezakn dengan ceramah2 dri unit HEPA..nek bosan aku..ase nk blek time tuuh jgk... errmm....

No comments:

Post a Comment